کد خبر: ۸۰۸۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴

عکس| کلاه فرانسوی نماد المپیک ۲۰۲۴ شد

با وجودآنکه نزدیک به ۶۰۰ روز تا افتتاحیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه باقی‌مانده امروز و در مراسمی با حضور تونی استانگه ورزشکار رشته قایقرانی فرانسه، برنده سه مدال طلا در بازی‌های المپیک زمستانی، قهرمان دونفره تنیس با ویلچر مردان پکن در سال ۲۰۰۸ و گولادیس اپانگو دارنده مدال برنز تکواندو در بازی‌های ۲۰۰۸ پکن، نماد و عروسک این دوره از بازی‌ها رونمایی شد. عروسکی که در مأموریت مهمی می‌خواهد به دنیا نشان دهد ورزش می‌تواند همه چیز را تغییر دهد و شایسته ایفای نقش اصلی در جامعه است.
عکس| کلاه فرانسوی نماد المپیک ۲۰۲۴ شد
آفتاب‌‌نیوز :

استانگه در مراسم رونمایی از کلاه فریژی یادآور شد: یک ایده‌آل را به‌جای یک حیوان انتخاب کردیم. کلاه فریژی را انتخاب کردیم؛ زیرا این یک نماد بسیار قوی برای جمهوری فرانسه است. برای مردم فرانسه، این یک شی بسیار شناخته شده است که نماد آزادی است.

کلاه فریژی نماد چیست؟

کلاه‌های کوچک فریژی نمادی قوی از آزادی، فراگیری و توانایی افراد برای حمایت از اهداف بزرگ و معنادار هستند که در رنگ‌های قرمز، سفید و آبی با آرم طلایی پاریس ۲۰۲۴ روی سینه‌ها نقش خواهند بست. این کلاه‌ها دارای یک‌چشم شیطنت‌آمیز و رسا وگره‌ای از روبان که زینت ملی فرانسه است.

جولی ماتیکین، کارگردان طراح نماد پاریس ۲۰۲۴ است که توضیح می‌دهد: کلاه‌های فریژی ۲ شخصیت اصلی یک قبیله بزرگ هستند که طبق روایت‌ها، هزاران سال وجود داشته و در چندین رویداد کلیدی در تاریخ فرانسه حضور داشتند. اکنون آنها برای این رویداد بزرگ در فرانسه بازگشته‌اند تا یک مأموریت انقلابی را از طریق ورزش رهبری کنند. هدف این است که نشان دهند ورزش می‌تواند همه چیز را در جامعه تغییر دهد. هدف این است که نشان دهیم ورزش و ارزش‌های آن می‌تواند کارهای بزرگ انجام دهد. برادری، همبستگی و به رشد جامعه کمک می‌کند؛ نوعی کلاه که در طول تاریخ فرانسه به نمادی ماندگار از آزادی تبدیل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین